Promo

Promo

Divcibare

Pešačke ture

Zbog blagih padina i uspona, najveći deo regije Divčibare idealan je za šetnju, pešacke ture i planinarenje. Pešačke staze su označene planinarskim oznakama na stablima drveća – crvenim krugom sa belo obojenim središtem. Na početku staza i na raskršćima su drveni putokazi, takođe u crveno-beloj boji.

Na Divčibarama postoji 6 pešačkih staza i to:

Mape i opisi tura

Centar - Velika pleća (1036m) - 45 minuta

Прикажи Divčibare: Centar-Velika pleća на већој мапи

Najviša tačka staze je Velika pleć 1036 metara, dužina 2,5 kilometra, trajanje 45 minuta. Prvi deo staze vodi iz centra asfaltom ka staroj ski stazi Crni vrh, sa koga je potrebno skrenuti levo kod Pančevačkog odmarališta i dalje se ide uzbrdo pored odmarališta Crni vrh. Nakon toga sledi još jedna raskrsnica gde je potrebno skrenuti desno. Put ide dalje između vikendica i nailazi se na dva putokaza: levo Velika pleć, a pravo Crni vrh. Odatle se ide levo makadamskim putem kroz šumu borova, jela i breza. Na prevoju, kod putokaza desno za Crni vrh, treba nastaviti dalje putem koji ide talasastim grebenom. Levo je šuma, a desno nekoliko vikendica, posle kojih se sa desne strane uočava šumovito uzvišenje. Tu se staza odvaja od puta na desno i vijuga naviše kroz borovu i brezovu šumu do vrha VELIKA PLEĆ. Sa ovog vrha se pruža predivan pogled na  Suvobor, Kablar, Ovčar, Zajačicu i Subjel, a po vedrom vremenu u daljini se naziru Kopaonik, Zlatibor, Tara i Golija. U podnožju ovog vrha nalazi se kanjon Crne Kamenice čiji se žubor jasno čuje. Na jugu se pružaju velike livade Tometinog polja.

Centar Divčibara – Golubac (1050 m) - 30 minuta

Najviša tačka ove pešačke ture je vrh Golubac 1050 metara, dužina 2 kilometra, trajanje 30 minuta. Polazak je od crkve u centru, zatim se ide asfaltiranim putem koji se blago penje uzbrdo prema hotelu Maljen i odmaralištima EPS i Krušik. Nakon deset minuta hoda na raskrsnici treba skrenuti desno, put je makadamski, a dalje se nastavljaju krivudave, utabane staze koje se pored vikendica penju prema vrhu. Na sledećoj raskrsnici put levo vodi ka vidikovcu Paljba, a desno ka Golupcu. Tim putem se izlazi na čistinu sa koje se vidi Golubac. Blagim usponom brzo se stiže na 1056 m.n.v. na kome se nalaze ostaci osmatračnice. Golubac je vidikovac koji pruža pogled na sve strane. Na zapadu na valjevske planine, na severu na Cer. Na istoku i jugu se pruža predivan panoramski pogled na celu divčibarsku visoravan sa okolnim vrhovima.

Centar - Paljba (1051 m) - 40 minuta

Mapa je u pripremi...

Najviša tačka je Paljba 1051 metar, dužina 2,5 kilometara, trajanje 40 minuta. Kreće se asfaltnim putem pored crkve u centru, i odmah pored crkve se skrenuti levo, utabanom stazom duž potoka Žujan. Nakon nekoliko stotina metara se skreće udesno, i prelazi se preko potoka. Staza dalje vodi blago uzbrdo, najpre kroz borovu šumu, a zatim kroz livade, pored vikendica sve do glavnog asfaltiranog puta prema Kaoni. Da ne bi se išlo asfaltom, nakon 50-ak metara, moguće je skrenuti stazom sa leve strane puta. Posle izvesnog hodanja, preći na desnu stranu i pratiti stazu kroz malu borovu šumu. To je poslednja etapa, jer ubrzo se dolazi na cilj - Paljba sa 1051 metara visine. Sa ovog vrha pogled se pruža na jednoj strani na valjevske planine, a na drugoj na maljenske vrhove. Nešto niže od vrha, sa leve strane glavnog puta nalazi se vidikovac sa prostranim parkingom. Pogled puca na sela koja su duboko u dolini Skakavce, Rosiće, Ražanu i Kosjerić. Mesto je atraktivno predveče kada sunce zalazi za Medvednik i Povlen.

Centar – Ljuti krš (962 m) – 40 minuta

Najviša tačka je Ljuti krš 962 metra, dužina staze 2 kilometra, trajanje 40 minuta. Ljuti krš je po mnogima najinteresantniji deo Divčibara. Sam vidikovac se nalazi na 962 metra nadmorske visine. Iz centra se krene prema kampu Breza i benzinskoj stanici. Kad se prođe Breza kamp, na levu stranu skreće makadamski put označen crvenim putokazom "Ljuti krš". Staza vodi tim putem, kroz šumu, između vikendica. Iza poslednje vikendice staza napušta put i skreće desno, a zatim vijuga kroz šumu. Posle prelaza preko potoka, ide se kroz šumu sa proplancima do drveta sa putokazima: desno Stražara i levo Ljuti krš. Nastavlja se levim pravcem, kroz šumu. Tu je početak strogog prirodnog rezervata druge kategorije Crna reka. Staza zatim izbija na kameniti greben, kojim se uspinje do vidikovca na vrhu. Sa ljutog Krša pruža se predivan pogled na kanjon Crne reke i Bačevački vis, Čubricu i Pejar, kao i na valjevske planine Magleš, Medvednik i Jablanik.

Centar - Pančevačko odmaralište - Crni vrh (1093 m) - 35 minuta

Mapa je u pripremi...

Najviša tačka je Crni vrh 1093 metra, dužina staze 1,5 kilometar, trajanje 35 minuta. Iz centra nastaviti glavnim asfaltiranim putem suprotno od pravca Beograda i nakon kraćeg pešačenja skrenuti levo kod Pančevačkog odmarališta. Put nastavlja uzbrdo, asfaltiran je i prolazi pored odmaralište IMT. Nakon uspona i vikendica sledi raskrsnica sa drvenim putokazom: levo je staza za Veliku Pleć, a vi nastavljate pravo ka Crnom vrhu. Ubrzo se ulazi u šumu borova, breza i jela koja je obrasla travom, borovnicama i gustom paprati. Ova, prilično strma staza isprepletana je korenjem četinara, što u kombinaciji sa kamenjem i zemljom formira prirodne stepenike. Kad se savlada ovaj deo puta izlazi se na sam vrh. Prvo što svako ugleda je stena sa ispisanim crvenim brojevima: 1093. Podloga Crnog vrha je kamenito-travnata, a u daljini se vide Suvobor, Kablar, Ovčar, Zajčica i Subjel. Po lepom vremenu vide se i Golija, Kopaonik, Zlatibor, Tara i Zvijezda. Na zapadu se pruža pogled na valjevske planine: Povlen, Magleš, Jablanik, Medvednik, Drenovački kik, Bukovi i ostala brda.